Düzenli öğretme-öğrenme çevresi ve iklimi oluşturma, öğrenen okul, öğrenen örgüt iklimi ve zengin okul kültürünün temel özellikleri konusunda makale taraması yapıldı.
Düzenli öğretme-öğrenme çevresi ve iklimi oluşturma, öğrenen okul, öğreten örgüt iklimi ve zengin okul kültürünün temel özellikleri kapsamında yapılan makale taramaları sonucunda şu bilgilere ulaşılmıştır:
✓Yapılan araştırma sonuçları, okul müdürlerinin kendi
okullarında gösterdikleri uygun liderlik biçimleriyle okul kültürünü oluşturma,
koruma ve çevreye tanıtmalarının son derece önemli olduğunu göstermektedir.
✓ Öğretmenler okulda olumlu iklim oluşabilmesi için işbirliği ve iletişimin önemli olduğunu vurgulamışlardır.
✓Başka bir araştırmanın bulgu ve sonuçlarından hareketle yapılabilecek öneriler aşağıda
sıralanmıştır.
1. Hizmet yılı daha az olan okullarda öncelikli olmak üzere tüm okullarda görev yapan personellere okul kültürünün
nasıl olması gerektiği ve nasıl sürdürüleceği ile ilgili konularda
hizmet içi eğitimler verilerek çalışanların bu konuda yetişmeleri
sağlanabilir.
2. Güçlü bir okul kültürünün tesisi için eğitim kurumlarındaki tüm çalışanlar; ortak inanç, değer ve normlar etrafında birleşmeyi sağlayabilirler. Bu amaçla okullarında birlik ve beraberliği oluşturacak sosyal ve kültürel etkinlikler düzenleyebilirler.
3. Aynı okulda uzun yıllar çalışan öğretmenlerin okul
kültürünü oluşturmaya katkısı büyüktür. Bu nedenle öğretmenlerin bir okuldaki çalışma süreleri uzatılabilir.
4. Okul kültürünü daha güçlü ve herkes tarafından benimsenen kültür haline getirmek için okullar, yaşadıkları sosyal
çevre ve aynı yerleşim yerinde bulunan diğer okullarla sürekli
iletişim halinde olabilirler.
Faydalandığımız makaleler şunlardır:
1. Okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında okul müdürlerinden beklenen ve onlarda gözlenen davranışlar (Asım ÖZDEMİR, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Güz 2006, 4(4), 411-433.
2. Okul kültürünün etkilendiği ve etkilediği faktörler (Halis ERDOĞAN, Iğdır Ünv Sos Bil Der, Sayı no:12, Temmuz/Araştırma Makalesi
3. Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile örgüt iklimi arasındaki ilişki (Ahmet AYIK, Gönül ŞAYİR, 2014, Cilt 13, Sayı 49)
4. Olumlu Okul İklimi Oluşturmada Öğretmenin Rolünün İncelenmesi (Alper ŞAHİN, Zehra ATBAŞI, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2020, Cilt 6, Sayı 3, Sayfa 672-689.
Adres:
SİTELER MAH. 493 SK. ŞEHİT BAHATTİN ELDEN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ BLOK NO 2 ALİAĞA / İZMİR
Telefon
5549267793 Müdür Yrd.( İmam Hatip için) 5056163077 Müdür( Oğuz Özgür Çevik Lisesi için)